HTML

2011.03.28. 21:40 michaela77

Black swan

 

 

Bevallom, ezzel jól felsültem. A véleményem erről a filmről a legkevésbé sem mérvadó, kizárólag személyes, talán már gyógykezelést is igénylő apró rigolyáimból ered.
 
Tudhattam volna előre, hogy ez nekem nem tetszhet. Nem is érdekelt a kritikák alapján, meg sem akartam nézni. Aztán amikor valaki írta, hogy érdekelné a véleményem, úgy gondoltam egyszer biztosan nézhető, hiszen Natalie Portman Oscart kapott érte, jelölték a legjobb film-,  Darren Aronofskyt pedig a legjobb rendező kategóriában.
 
Hiába minden eltökéltségem, ez nálam halálra volt ítélve:
- nem szeretem Natalie Portmant
- főleg nem szeretem Natalie Portman világfájdalmas, mártír arckifejezését, a film első 50 percében pedig csak ezt az arckifejezését látni (kb. 50 percet sikerült megnéznem belőle, igen, sajnálom)
- nem tudtam átérezni a lelkiállapotát, belesimulni vele a történetbe, miután logikátlan módon, vérbeli hisztisp*csa módjára másodszor is szó nélkül elrohant, amikor Lily beszélgetni akart vele
-  nem szeretem a thrillert
- nem bírom a vért (az 50. perc táján akkor hagytam abba, amikor vér csepegett valahonnan a fürdővizébe, ő a szemét kinyitva valakit megpillantott a kád felett, én pedig ekkor gyorsan a jobb felső sarokban található kis x-re kattintottam... mentségemre legyen mondva, előtte pár perccel végignéztem ahogy végigszakítja a bőrt az ujján)
- nem bírom a feszültséget
- nem szeretem a balettet
- nem bírom, ha valakinek spiccben van a lába, úgy érzem ez biztosan fájhat neki, oda sem merek nézni (igen tudom, ez lehet a gyógykezelésre szoruló kategória nálam), ebben a filmben pedig össze sem merem számolni hány percig néztem ezt hősiesen
- nem bírom elviselni, ha valakit szólítanak aki egy másik szobában van, ő pedig nem válaszol (igen, ezt is elmondom majd a doktor néninek), ez pedig vagy 3-4 alkalommal előfordult
 
Bizonyára nagyszerű alkotás. Bizonyára a végén Natalie Portman már nem vág olyan arcot, mintha a világ terhét magán cipelné, mindezt boldogan tenné az emberiség érdekében, de mégis olyan nehéz teher ez, amibe lassan beleroskad. Bizonyára jól fel van építve a történet, feszültséggel teli, izgalmas.
 
Csak hát... Nem nekem való...
michaela

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://filmkonyvtar.blog.hu/api/trackback/id/tr842780309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása